Jak drukować zdrapki, by spełnić oczekiwania wymagającego klienta

Zdrapki towarzyszą człowiekowi już od co najmniej kilkunastu lat. Od dawna wykorzystywano je w procesie drukowania zakładów, materiałów reklamowych i wielu innych, analogicznych produktów. Jak zatem drukować zdrapki, by spełniały one oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów i użytkowników?

Zaskakująca zdrapka

Zdrapka sama w sobie może zaskakiwać. Jej powierzchnia jest najczęściej warstwą specjalnej farby, którą za pomocą paznokcia można bardzo łatwo zdrapać. Warto zauważyć, że firmy oferujące druk zdrapek stawiają na coraz bardziej zaskakujące i nieoczywiste kolory. Dawniej klasyczna zdrapka kojarzyła się wyłącznie z dość grubą warstwą złotej lub srebrnej farby. Dziś może mieć ona kolor żółty, czerwony, a także czarny. Jednym słowem, jej forma staje się nie tylko coraz bardziej estetyczna, ale też i znacznie atrakcyjniejsza dla użytkownika końcowego.

Bezpieczeństwo to podstawa

Zdrapka ma nie tylko ładnie się prezentować, ale też spełniać określone zadanie. Jest ono proste i polega na zamaskowaniu znajdujących się pod zdrapką treści. I właśnie dlatego farba wykorzystywana do nadruku zdrapek jest zaprojektowana zgodnie z najnowszymi zaleceniami dotyczącymi wytrzymałości. Powierzchnia zdrapki musi być odporna na przetarcia, pęknięcia, oddziaływanie światła słonecznego, a także na działanie zróżnicowanych temperatur i promieniowania UV.

Jakość też się liczy

Mało tego! Druk zdrapek powinien być realizowany na papierze wyróżniającym się bardzo dużą jakością. Mowa tu nie tylko o optymalnej gramaturze, ale też o ładnej, gładkiej powierzchni. Dzięki temu ryzyko, że w trakcie drapania zniszczeniu ulegnie „ten właściwy”nadruk na powierzchni papieru jest minimalne. Naturalnie warto też zwrócić uwagę na samą estetykę, która również ma istotne znaczenie marketingowe. Zdrapka którą łatwo się drapie, wysokiej jakości papier, a także czytelny nadruk, to najważniejsze kwestie, które decydują o powodzeniu akcji.

Cena ma znaczenie

Każda zdrapka ma olbrzymi potencjał marketingowy. Niestety, relatywnie duży, jednostkowy koszt jej wytworzenia sprawia, że narzędzie to jest wykorzystywane stosunkowo rzadko, albo tylko w odniesieniu do określonych, „sprawdzonych”już wcześniej klientów. Automatyzacja procesu wytwórczego sprawia jednak, że cena pojedynczej zdrapki znacząco spada. Rozwiązanie to wprowadziła m.in. drukarnia Aria, która oferuje tani i szybki wydruk nawet dużej liczby zdrapek.

Reasumując, zdrapki mają olbrzymi potencjał reklamowy. Dzisiejsze, tak dynamicznie zmieniające się realia wskazują, że warto na nie postawić.